ارتقای شغلی توسعه شغلی کارکنان


ارتقاء شغلی این یکی از موقعیت های کاری دلپذیر است که افراد برای آن تلاش می کنند. در واقع ارتقای شغلی نوعی پیشرفت تلقی می شود که کارکنان برای آن کارهای مختلفی انجام می دهند. حتی گاهی برای ترفیع، همکاران خود را به طرق مختلف از این حوزه حذف می کنند.

هر محیط کاری قوانین و شرایط منحصر به فرد خود را دارد که افراد را مستعد رفتارهای متفاوت می کند. توسعه شغلی مزایا و معایب خود را دارد و در بیشتر موارد باعث می شود افراد سخت تر کار کنند. طبیعی است که همه در اوایل کار خود به دنبال شغل بهتری باشند، اما به یاد داشته باشید که ارتقاء در هر زمینه ای نیاز به زمان و پشتکار دارد. برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

ارتقاء شغلی

برای ترفیع در هر شغلی باید اصول را رعایت کرد و قوانین را رعایت کرد. گاهی اوقات ممکن است در محل کار احساس ناامیدی کنید و فکر کنید که موقعیت بهتری برایتان پیش نخواهد آمد. اما با تلاش و پشتکار، پیشرفت در هر شغلی امکان پذیر است. در این زمینه وقت بگذارید و سعی کنید بهتر شوید. در این مقاله راه های موجود برای افزایش کارایی و انواع آن ها را توضیح خواهیم داد. برای مشاوره کاریابی آنلاین و حضوری کلیک کنید.

انواع ترفیع در محل کار

همانطور که اشاره شد؛ ارتقای کار انواع مختلفی دارد. که مسیر رسیدن به آنها متفاوت است. کارمندان معمولا خود را با دیگران مقایسه می کنند و گاهی اعتراض می کنند. اما باید در نظر داشت که ارتقای شغلی بسته به شرایط فرد و حتی موقعیت شغلی وی متفاوت خواهد بود. برخی از انواع ارتقاء شغلی به شرح زیر است.

🔷ترفیع شغلی افقی: در این نوع فقط حقوق افراد افزایش یافته و وظایف آنها اندکی تغییر می کند. اما این در شرایط آنها موثر نیست. به عنوان مثال، یک استادیار به یک استاد دانشگاه تبدیل می شود.

🔷 ارتقاء شغلی عمودی: همانطور که از نام این نوع پیداست. مردان در درجه بالاتری از آنچه بودند. منتقل می شوند این تغییرات در حقوق و تعهدات آنها نیز ایجاد شده است. به عنوان مثال، معلم مدرسه مدیر می شود.

🔷 ترویج کار خشک: ترویج کار خشک که معمولاً مردم علاقه ای به آن ندارند. موقعیت کارمندان افزایش می یابد اما تفاوتی در حقوق و مزایای آنها وجود ندارد.

ارتقاء شغلی رایگان: در این نوع ارتقاء شغلی افراد بدون توجه به موقعیت و شرایط خود می توانند در این سمت مشغول به کار شوند.

برای به دست آوردن هر یک از این موقعیت ها بهتر است نحوه رفتار صحیح در محیط کار را بخوانید.

نکاتی برای ترفیع در محل کار

راه های مناسبی برای افزایش عملکرد وجود دارد که باعث می شود کارمندان نیازی به روش های غیراخلاقی نداشته باشند. در واقع، این روش ها شانس شما را برای ارتقاء بیشتر می کند. اما آنها ارتقاء را تضمین نمی کنند. مدیران معیارهای مختلفی برای این کار دارند. از طرفی نمی توان آنها را مجبور به کاری کرد. برخی از روش های تبلیغاتی شامل موارد زیر است. برای جلوگیری از رفتار فرو رفتن در محل کار کلیک کنید.

📌 از برخورد با حاشیه خودداری کنید

برخی از کارمندان پس از مدتی در کار درگیر امور مختلف می شوند. این عوامل جزئی نه تنها حواس کارمندان را پرت خواهند کرد. آنها همچنین از جلب توجه مدیر به شما جلوگیری می کنند. قابلیت اطمینان و اخلاق حرفه ای از ویژگی هایی است که مدیران به آن علاقه مند هستند. اما با شایعه پراکنی و مواردی از این دست نابود می شوند. در این شرایط کارفرمایان کارکنانی را انتخاب می کنند که واجد شرایط ترفیع شغلی باشند. برای اطلاع از مشکلات محل کار کلیک کنید.

ارزیابی شغلی

برای کار خود ارزش قائل باشید و آن را صرفاً برای انجام کار انجام ندهید. این رفتار در محصول کاری شما مشهود خواهد بود. افرادی که به کار خود اهمیت می دهند؛ آنها این کار را با دقت بیشتری انجام می دهند و موفقیت بیشتری در آن کسب می کنند. با اهداف و قوانین سازمان سازگار باشید و مهارت های خود را ارتقا دهید. با افزایش مهارت ها و هوش هیجانی خود در هر زمینه ای موفق خواهید شد. حتی اگر ترفیع نگیرید. به یاد داشته باشید، همه چیز در مورد ارتقاء شغلی نیست و مسائل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای جلوگیری از بی انگیزگی کاری کلیک کنید.

همکاری و مشارکت در کار گروهی

برای موفقیت و پیشرفت یک سازمان قطعا تلاش های فردی موثر نخواهد بود و افراد باید با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند. با همکاری و تعامل بیشتر با همکاران، مدیر نیز توجه بیشتری به شما خواهد داشت. اما این بدان معنا نیست که شما خود را در کارتان به نمایش بگذارید. حتی همکاران هم می توانند عاملی برای تلاش بیشتر باشند و در زمینه های مختلف به شما کمک کنند. با همکاری و همدلی با دیگران به عنوان فردی متعهد و وظیفه شناس شناخته می شوید.

برای آشنایی با روش های توسعه شایسته سالاری در محل کار کلیک کنید.

مدیریت بحران

رفتار خردمندانه یا تلاش بیشتر در شرایط سخت و بحرانی در پیشبرد مشکلات سازمان بسیار موثر بوده و باعث ارتقای شغلی شما خواهد شد. بسیاری از افراد در شرایط سخت کمکی به بهبود وضعیت نمی کنند و فقط وظایف خود را انجام می دهند. اما افراد سرکار باید در روزهای سخت و آسان کنار یکدیگر باشند و از مسئولیت فرار نکنند. برای آشنایی با روش های مدیریت بحران کلیک کنید.

دقت و نظم

یکی از ویژگی های کارکنان موفق، وقت شناسی و نظم و انضباط است. رعایت قوانین و حتی کار به موقع از نکات مهمی است که توجه مدیران را به خود جلب می کند. این کار شانس ارتقای شغلی شما را افزایش می دهد و همچنین نظم ذهنی را در شما ایجاد می کند. همیشه شرایط را برنامه ریزی و پیش بینی کنید. حتی نظم فیزیکی نیز در روند کار بسیار موثر است و حس بهتری را در افراد ایجاد می کند.

مزایای ارتقاء شغلی

تشویق افراد به کار باعث ایجاد انگیزه و احساس امنیت شغلی می شود. احساس اینکه تلاش کارکنان مورد توجه قرار می گیرد برای روحیه آنها بسیار موثر است و از فرسودگی یا ترک شغل جلوگیری می کند. تحت این شرایط، گردش کار و بهره وری نیز بهبود می یابد. با افزایش انگیزه، احساس تعهد و تعلق به سازمان نیز افزایش می یابد. ارتقاء شغلی همیشه به معنای انتقال یک فرد به موقعیت بالاتر نیست. بلکه می توان مردم را از طریق قدردانی یا افزایش دستمزدها و مزایا تشویق کرد. به طور کلی ارتقای شغلی در سازمان باعث ایجاد رقابت سالم در سازمان می شود.

برای عضویت در کانال تلگرام ذهن جدید کلیک کنید.

آخرین کلمه

برای ارتقای شغلی، شناسایی افرادی که اخیراً ترفیع شغلی دریافت کرده اند و یافتن دلایل مرتبط با آن می تواند به افراد کمک کند. انگیزه بگیرید و ناامید نشوید. قطعا ارتقای شغلی به عوامل زیادی مانند ویژگی های شخصیتی، تلاش و حتی شغل آنها بستگی دارد. در ابتدای کار خود، انتظار زیادی برای موقعیت های بالاتر نداشته باشید. در عوض، روی مهارت ها و ویژگی های خود تمرکز کنید. در این زمینه می توانید از مشاور کمک بگیرید و استعدادهای خود را ارتقا دهید.

برای دریافت مشاوره توسعه حرفه ای می توانید با شماره 02191002360 یا تلفن ثابت 9099070354 تماس بگیرید تا در هر ساعت از شبانه روز با بهترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی مندان نو تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه در محل کار ترفیع بگیریم؟

ترفیع به عوامل زیادی بستگی دارد. اما به طور کلی با دوری از حاشیه کار، وقت شناسی و نظم، مدیریت بحران، ارزیابی عملکرد و… می توانید در محل کار ترفیع بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر