این مطالعه هاروارد نشان می دهد که چه چیزی به شما کمک می کند طولانی تر زندگی کنید


اگر می خواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. غذای سالم بخور. به طور منظم تمرین کن. از سیگار و نوشیدن زیاد خودداری کنید. و مطمئن شوید که وقت خود را با دوستان و عزیزان خود می گذرانید.

طبق مطالعه رشد بزرگسالان هاروارد – طولانی‌ترین مطالعه در مورد شادی انسان – داشتن روابط قوی شما را شادتر و سالم‌تر می‌کند.

مطالعه هاروارد در مورد رشد بزرگسالان

مطالعه هاروارد در مورد رشد بزرگسالان در سال 1938 آغاز شد. در آن زمان، در واقع دو مطالعه جداگانه در مورد رشد انسانی بود. یکی از آنها در خدمات بهداشتی دانشجویی، با 268 دانشجوی سال دوم هاروارد – تقریباً 19 ساله، همه مرد – که برای مشاهده رشد “عادی” بزرگسالان جوان و گذار از نوجوانی به بزرگسالی انتخاب شدند، شروع شد.

رابرت والدینگر، MD، مدیر فعلی این مطالعه و نویسنده همکار توضیح می‌دهد: «این اساساً مطالعه‌ای در مورد پیشرفت بود – درباره آنچه در توسعه درست پیش می‌رود. زندگی خوب: درس هایی از طولانی ترین مطالعه علمی جهان درباره شادی. او می‌افزاید که پیشینیان او ممکن است در اوایل قدم‌های اشتباهی مرتکب شده باشند: «اگر می‌خواهید رشد «عادی» را مطالعه کنید، همه سفیدپوستان هاروارد را مطالعه می‌کنید؟ ظاهر خوبی نیست.»

مطالعه دوم، که در سال 1940 در دانشکده حقوق هاروارد آغاز شد، توسط پروفسوری به نام شلدون گلوک، دکترا، و همسرش، النور، روانشناس، جرم‌شناس با سابقه کار اجتماعی انجام شد. این مطالعه با هدف تعیین علل بزهکاری نوجوانان انجام شد و گلوک ها می خواستند پیش بینی کننده های رشد در یک گروه محروم را بیابند. مطالعه آنها 456 مرد از طبقه کارگر را بین سنین 11 تا 16 سال مشاهده کرد.

اسلاف والدینگر، روانپزشک جورج ویلانت، MD، این دو مطالعه را با هم ترکیب کرد. والدینگر می‌گوید: «او فکر می‌کرد که واقعاً ارزشمند است که به آنها به‌عنوان دو گروه متضاد نگاه کنیم و ببینیم زندگی‌شان چگونه پیش می‌رود.

علاوه بر ترکیب مطالعات، محققان در نهایت همسران آن مردان اصلی و سپس فرزندانشان را آوردند. در مجموع، محققان 724 خانواده را در 85 سال گذشته دنبال کردند و این طولانی‌ترین مطالعه‌ای است که در مورد توسعه انسانی وجود دارد.

هیچ کس انتظار نداشت که این مطالعه 85 سال بعد به این اندازه طول بکشد. والدینگر، چهارمین مدیر این مطالعه، با پوزخندی گسترده می‌گوید: «بنیان‌گذاران اولیه مطمئنم از اینکه مطالعه همچنان ادامه دارد، مات و مبهوت خواهند بود.

روابط قوی و سالم به شما کمک می کند بیشتر زندگی کنید

یکی از شگفت‌انگیزترین یافته‌های این مطالعه این بود که روابط تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت جسمانی ما دارند. تحقیقات هاروارد نشان داده است که بیش از ثروت، شهرت، طبقه اجتماعی یا IQ، روابط بین فردی نزدیک چیزی است که مردم را در طول زندگی خود راضی نگه می دارد. به همین ترتیب زوال ذهنی و جسمی را به تاخیر می اندازند و دردهای روحی و جسمی را کاهش می دهند.

منطقی است که جامعه و روابط برای داشتن یک زندگی طولانی و شاد مهم هستند، اما این برای تیم شوکه کننده بود که چقدر اهمیت دارند. والدینگر می‌گوید: «وقتی داده‌های خودمان منتشر شد، باور نکردیم. منطقی است که روابط خوب ممکن است شما را شادتر نگه دارد – این منطقی است. اما چرا پیش بینی می شود که شما کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوید؟ یا آرتروز؟ چگونه می تواند حتی یک چیز باشد؟ و سپس مطالعات دیگر شروع به یافتن همان چیز کردند.

والدینگر می گوید تحقیقات آنها در مورد “چرا” این مطالعه ادامه دارد، اما بهترین فرضیه آنها این است که روابط ما به ما در تنظیم استرس کمک می کند. در مورد آن فکر کنید: اگر در طول روز برای شما اتفاق ناراحت کننده ای بیفتد و کسی را دارید که به خانه بروید و در مورد آن صحبت کنید، یا تماس بگیرید و خود را خالی کنید، می توانید احساس کنید که از نظر فیزیکی شروع به آرام شدن کرده اید.

والدینگر می‌گوید: «وقتی چیزی استرس‌زا اتفاق می‌افتد، بدن ما به حالت جنگ یا گریز می‌رود، و قرار است این کار را انجام دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، منجر به سطوح بالاتر هورمون های استرس در گردش و سطوح بالاتر التهاب همراه با سایر تغییرات فیزیولوژیکی می شود.

هنگامی که عامل استرس زا حذف شد، بدن باید آرام شود. اما تئوری آنها این است که بدون افرادی که بتوان با آنها صحبت کرد، بازگشت به تعادل برای بدن دشوارتر است. والدینگر می‌گوید افرادی که تنهایی و انزوای اجتماعی را تجربه می‌کنند، تمایل دارند در یک وضعیت سطح پایین التهاب مزمن با هورمون‌های استرس در گردش مزمن بمانند.

والدینگر می‌گوید: «به نظر می‌رسد این مسیری است که از طریق آن می‌توان چندین سیستم بدن را تحت تأثیر قرار داد. “استرس مزمن.”

راه های بیشتر برای زندگی طولانی تر

اکنون، مطالعه هاروارد در مورد رشد بزرگسالان نشان نداده است که اگر می خواهید زندگی طولانی و شادی داشته باشید، روابط تنها چیزی است که اهمیت دارد. مراقبت از سلامتی خود نیز واقعاً مهم است. خوب غذا خوردن، ورزش منظم، پرهیز از مصرف بیش از حد الکل و سیگار کشیدن – والدینگر می‌گوید: «همه این چیزها واقعاً افزایش می‌یابند.

و در حالی که تحقیقات او بر شادی متمرکز است، او خاطرنشان می کند که نباید همیشه برای شاد بودن تحت فشار باشید. این فقط واقع بینانه نیست. او می‌گوید: «ما همه این زندگی‌ها را مطالعه کرده‌ایم و هیچ زندگی بدون چالش نیست. “هیچ زندگی بدون ناراحتی و سختی نیست.” اما او شما را تشویق می کند که ایجاد و تقویت روابط قوی را در اولویت قرار دهید، خواه این به معنای فراخوانی دوستی باشد که مدتی است با او صحبت نکرده اید یا به یک تیم سافت بال بپیوندید تا دوستان جدیدی پیدا کنید.

زیرا زمانی که گروه اصلی مردان در مطالعه هاروارد در دهه 80 زندگی خود بودند، محققان از آنها خواستند به زندگی خود نگاه کنند و غرور آفرین ترین لحظات و بزرگترین پشیمانی های خود را به اشتراک بگذارند.

والدینگر می‌گوید: «متداول‌ترین حسرت این بود که «ای کاش زمان زیادی را در محل کار نمی‌گذراندم و ای کاش زمان بیشتری را با افرادی که برایشان مهم هستم صرف می‌کردم».

این مقاله در ابتدا در ژوئیه / آگوست 2023 ظاهر شد موضوع از موفقیت مجله. عکس بیباداش/shutterstock.com.

کسل یک نویسنده و ویراستار مستقر در مینیاپولیس، یکی از مالکین Racket MN و یک کلکسیونر VHS است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر