خواب آلودگی دانش آموز سر کلاس | 10 روش رفع و مقابله


    

خواب آلودگی دانش آموز از جمله مواردی است که برای هر دانش آموزی در هر سنی رخ می‌دهد. به دلیل مطالعات آخر شب، نشستن در کلاس های درسی گرم، کلاس های طولانی، موضوع درس و نحوه تدریس معلمین، خواب آلودگی رخ می‌دهد. دانش آموزانی که شب ها دیر به رخت خواب خود می‌روند و شب ها را بیدار می‌مانند؛ در دسته محصلینی هستند که در مدرسه همیشه در حال چرت زدن هستند.

همین خواب‌آلودگی دانش آموز باعث می‌شود که از درس و مدرسه فراری باشد. اما راهکار چیست؟ چیکار کنیم که در کلاس درس خوابمان نبرد و این حس را نداشته باشیم؟ خواب آلودگی دانش آموز معلمین را نیز کلافه و خسته می‌کند و انگیزه تدریس مناسب را از آنها می‌گیرد. به همین جهت لازم است که حتما به دنبال راهکار باشید. برای حل این موضوع از روانشناس و مشاورین نیز می‌توانید کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب آلودگی دانش آموز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خواب آلودگی دانش آموز

خواب آلودگی دانش آموز یکی از معضلات هر مدرسه ای است. معمولا مدارس برای رفع خواب‌آلودگی دانش آموزان؛ برنامه های صبحگاهی برگزار می‌کنند. اما این برنامه ها تنها چند ساعت اول کلاس را پاسخگو می‌باشد. بعد از آن دانش آموز از کلاس درس فراری می‌شود و خسته به نظر می‌رسد.

در خواب‌آلودگی دانش آموز عوامل متعددی دخیل هستند. که شامل ساعت خواب اشتباه، کلاس های سخت و بی انگیزه، کلاس های خیلی گرم و … می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغذیه دانش آموز در مدرسه کلیک کنید.

تمامی مدارس، معلمین، والدین و خود دانش‌آموز باید به دنبال راهکاری مناسب جهت مقابله با خواب‌آلودگی باشند. در صورتی که به درستی دلیل این موضوع روشن شود، به راحتی می‌تواند راه مقابله را پیدا کنید. در این مقاله سعی کرده ایم راهکارهای مقابله با خواب آلودگی دانش آموز را توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

راهکارهای مقابله با خواب آلودگی دانش آموز

برای جلوگیری از خواب آلودگی دانش آموز بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا در اقدام اول دلیل این رفتار را متوجه شوید و سپس به دنبال راهکار باشید. در این مقاله به طور کل راجع به روش های مقابله با خواب‌آلودگی دانش آموز توضیح داده ایم.

📌 ساعت خواب مناسب داشته باشید

برای رفع خواب آلودگی دانش آموز ابتدا باید ساعت خواب خود را تنظیم کنید. ساعت های خواب مناسب به شما کمک می‌کند تا 8 ساعت به راحتی بخوابید که سر حال شوید. در زمان مدرسه باید با فضای مجازی و وسایل الکترونیک خداحافظی کنید. زیرا این وسایل باعث بی خوابی و تاخیر در خوابیدن می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خواب آلودگی طی روز کلیک کنید.

📌 راه رفتن را فراموش نکنید | خواب آلودگی دانش آموز

برای اینکه خواب آلودگی دانش آموز رفع شود؛ بهتر است که در هوای آزاد یک مسیری را پیاده روی کند. اندکی راه رفتن؛ پرش های کوچک و فعالیت های سبک کمک می‌کند تا دانش آموز پر انرژی شود. و خواب آلودگی اش از بین می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواب کافی و مفید برای سنین مختلف کلیک کنید.

📌 مصرف اندکی کافئین

یکی از روش های مقابله با خواب آلودگی دانش آموز، مصرف اندکی کافئین است. حتما صبحانه میل کنید و در صبحانه خود از مصرف چای و قهوه دریغ نکنید. توجه داشته باشید که به این ماده اعتیاد پیدا نکنید و تا حد معمولی مصرف کنید. حتی برای افزایش انرژی فرزند خود می‌توانید در تغذیه او شکلات قرار دهید.

📌 آب زیاد بنوشید | خواب‌ آلودگی دانش آموز

مصرف زیاد آب در رفع خواب آلودگی دانش آموز دخیل است. مایعات باعث جریان خون می‌شود. و به مغز افراد اکسیژن و مواد مغذی را می‌رساند. همیشه در کلاس های درس بطری آب داشته باشید تا در صورت نیاز از آن مصرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت بی خوابی کلیک کنید.

📌 مشارکت داشته باشید

برای رفع خواب آلودگی دانش آموز بهتر است که مشارکت داشته باشید. مشارکت در کلاس درس باعث می‌شود که به راحتی بتوانید درس را آموزش ببینید و بر خواب خود غلبه کنید. یادداشت برداری از نکات درسی نیز روشی مفید برای رفع این خواب آلودگی ها می‌باشد.

📌 در معرض نور قرار بگیرید | خواب‌آلودگی دانش آموز

برای رفع و مقابله با خواب آلودگی دانش آموز بهتر است که در معرض نور قرار بگیرید. قرار گیری در معرض نور باعث می‌شود که ذهن شما برای شروع روز آماده شود. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید از پنجره به بیرون نگاه کنید و برای رفتن به مدرسه پیاده روی داشته باشید.

📌 آرامش خود را حفظ کنید

اگر از چیزی ناراحت باشید، مغز شما انرژی زیادی را دریافت می‌کند و همین امر باعث می‌شود که شما خسته و فرسوده شوید. اگر دچار مشکلات روحی و عاطفی باشید؛ نمی‌توانید در زمینه هوشیاری فعال باشید. به همین دلیل اگر مشکلات دارید؛ باید به دنبال رفع این چالش ها باشید و همراه خود به مدرسه نیاورید.

📌 جای نشستن خود را در کلاس تغییر دهید

معمولا جای تکراری در فضای کلاس باعث خواب آلودگی دانش آموز می‌شود. بهتر است که معلمین هر چند وقت یکبار جای دانش آموزان خود را تغییر دهند تا افکار او نیز تغییر کند.

📌 در زنگ تفریح ها بازی کنید | خواب‌آلودگی دانش آموز

بسیاری از محصلین در زنگ های تفریح گوشه ای می‌نشینند و فقط به خوردن خوراکی مشغول می‌شوند. اما برای رفع خواب آلودگی دانش آموز بهتر است که در زنگ های تفریح به دنبال بازی باشید تا سرحال شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی خوابی شبانه کلیک کنید.

📌 از مشاور مدرسه کمک بگیرید

یکی از روش های مقابله با خواب آلودگی دانش آموز، کمک از مشاور مدرسه است. مشاورین برای شما برنامه کلاسی و روزانه مشخص می‌کنند تا روند خواب و برنامه ریزی روزانه شما بهتر شود. در این شرایط بهتر است که به برنامه خود پایبند باشید تا فعالیت های روزانه با انرژی بالا داشته باشید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، خواب آلودگی دانش آموز یکی از بزرگ ترین دغدغه های والدین، معلمین و دانش آموزان است. بسیاری از دانش آموزان به دلایل مختلف که عمده ترین آن کم خوابی است؛ به خواب آلودگی دچار می‌شوند. در این شرایط بهتر است که حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب آلودگی دانش آموز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر