دلم گرفته | 11 روش برای وقت هایی که دلتان می گیرد


دلم گرفته و بی حوصله ام. حال کار کردن ندارم. از همه بدم میاد. همش دلهره دارم و … همگی حرف های فردی است که راه چاره ای برای رفع دل گرفتگی ندارد. در زندگی روزمره همه ما انسان ها روزهایی را سپری می‌کنیم که حال دلمان خوب نیست. خوشحال نیستیم و به قولی دلمان گرفته. در چنین شرایطی باید به دنبال راه چاره برای تسکین دردها باشیم. با توجه به اینکه شدت ناراحتی و غم افراد متفاوت از یکدیگر است، ممکن است تکرار جمله دلم گرفته در یک فرد یک روز و در شخص دیگر تا روزهای طولانی ادامه داشته باشد.

اصلا نگران نباشید. همه ما انسانیم و قرار نیست که همیشه شاد باشیم. اما به دلیل اینکه ناراحتی و غم باعث اختلال در فعالیت های روزانه می‌شود، همیشه در جستجوی راهی برای رفع ناراحتی ها هستیم. در این شرایط حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

دلم گرفته یعنی چه؟

بارها در زندگی همه افراد روزهایی را گذرانده اند که خوشحال نیستند و با ناراحتی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. یا بارهای از زبان دیگران شنیده‌ اید که می‌گویند دلم گرفته، نمی‌دونم چیکار کنم. در این شرایط همه به دنبال راهکاری هستند که حال خود را خوب کنند. اما نباید این وضعیت را با افسردگی یا اختلالات خلقی دیگر یکسان کرد. این حالت شاید چند ساعت و شاید چند روز زمان ببرد. در این مقاله بیشتر سعی کرده ایم راجع به روش هایی برای رفع حال بد و ناراحتی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

وقتی که دلتان می‌گیرد چه کارهایی باید انجام دهید؟

زمان هایی که با جمله دلم گرفته درگیر هستید؛ باید تن خود را تکان دهید و حرکت کنید. عده ای از افراد ذاتا تنبل و همیشه خسته هستند و دائم در حال غر زدن و تکرار جمله دلم گرفته می‌باشند. زمانی که دل آدم می‌گیرد، تغییراتی در بدن او رخ می‌دهد. که شامل ناامیدی و فشار زندگی است. اما راهکارهایی برای رفع این اتفاق وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

📌 با دوست خود درد و دل کنید | دلم گرفته

برای رهایی از حال دلم گرفته، با دوستان خود درد و دل کنید. اگر دوستی را در زندگی دارید که برای آرام کردن شما بدون قضاوت همیشه آماده است، در این شرایط از او کمک بگیرید. حتی در مواردی که دوست با اعتمادی ندارید، از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. بسیار در رفع حال بد مفید هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امید درمانی کلیک کنید.

📌 موسیقی گوش دهید

زمان هایی که دائم در حال تکرار جمله دلم گرفته هستید، موسیقی گوش دهید. گوش دادن به موسیقی روشی برای رفع غم هاست. موسیقی احساسات را بر می‌انگیزد و اتصالات عصبی جدیدی در مغز رخ می‌دهد. و باعث تغییر خلق و رفتار می‌شود. بنابراین برای رفع حال بد و ناامیدی، موسیقی بسیار کارآمد است.

📌 پیاده روی داشته باشید | دلم گرفته

برای کاهش جمله دلم گرفته، پیاده روی داشته باشید. زمانی که دلتان گرفته و در تنهایی قرار دارید؛ پیاده روی را انتخاب کنید. از خانه بیرون بروید؛ در دل طبیعت قدم بردارید و دنیا را طور دیگری نگاه کنید. زندگی هنوز قشنگی های خودشو داره، شاداب باشید و با افراد شاد ارتباط بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت روان کلیک کنید.

📌 مطالعه داشته باشید

مطالعه همیشه نوری در تاریکی هاست. برای رفع حال بد و تکرار دلم گرفته، به مطالعه بپردازید. به جای اینکه دائم از دنیا ناراحت و دلگیر باشید؛ اطلاعات خود را افزایش دهید. حتی شده یک صفحه مطالعه داشته باشید تا کتاب شما را تشویق به مطالعه بیشتر کند.

📌 خدا را یاد کنید | دلم گرفته

یاد کردن خداوند باعث افزایش انرژی در شما می‌شود. اگر دائم در حال ذکر جمله دلم گرفته هستید؛ برخیزید و خدا را یاد کنید تا از احساس منفی شما کاسته شود. در بسیاری از موقعیت های سخت، حتی زمانی که افراد رابطه نزدیکی با خدا ندارند؛ تنها با یاد او می‌توانند به آرامش برسند.

📌 احساسات خود را یادداشت کنید

به جای اینکه دائم دلم گرفته را ذکر کنید، به نوشتن احساسات بپردازید. نوشتن یکی از راه های مفید برای رفع حال بدی هاست. با نوشتن به چیزهای بیشتری فکر خواهید کرد و به درک عمیق تری از خود خواهید رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید.

📌 تفکر مثبت داشته باشید | دلم گرفته

معمولا زمان هایی که دلمان گرفته افکار منفی در ذهن ما شکل می‌گیرد. بنابراین برای کاهش تکرار جمله دلم گرفته؛ به تفکر مثبت بپردازید. انسان ها به صورت ذاتی در ناراختی به عوامل ناراحت کننده بیشتری می‌نگرند، به همین دلیل برای رهایی و جدایی از احساسات منفی، به چیزهای مثبت و خوب زندگی فکر کنید. فکر به اهداف نیز شما را بر می‌خیزد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مثبت اندیشی کلیک کنید.

📌 در شرایط ضروری گریه کنید

عده زیادی از افراد گریه را ناشی از ضعف و آسیب پذیری می‌بینند. اما به جای اعتقاد به چنین تفکرات غلطی، گریه کنید. گریه کردن باعث بهبود حال بد و تخلیه انرژی های منفی می‌شود. زمانی که گریه می‌کنید احساس غم، سرکوب و … بیرون زده و از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند. بنابراین گریه را جایگزین جمله دلم گرفته کنید.

📌 ورزش را جدی بگیرید | دلم گرفته

یکی از روش های تضمینی برای کاهش حال بد، ورزش است. زمان هایی که در حال تکرار جمله دلم گرفته هستید، ورزش کنید. ورزش علاوه بر اینکه باعث شادابی شما می‌شود؛ به سلامت جسمی و روانی نیز کمک می‌کند. با انجام حرکات ورزشی و درگیری ذهنی در ورزش، افکار و احساسات منفی از شما دور می‌شود.

📌 فیلم ببینید و به خرید بروید

یکی از راه و روش های کاهش جمله دلم گرفته، فیلم دیدن و خرید کردن است. در این شرایط حتما با خودتان خلوت کنید. در تنهایی خود فیلم ببینید یا به خرید بروید. تماشای فیلم و سریال تاثیر مستقیمی بر بروز احساسات مثبت شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم افسردگی کلیک کنید.

📌 استراحت کنید و بخوابید | دلم گرفته

همیشه خواب درمان چاره است. به جای اینکه خودتان را دائم درگیر جمله دلم گرفته کنید، بخوابید. خواب غم ها و ناراحتی را می‌شورد. و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، به حمام بروید و حس شادابی و تراوت را تجربه کنید. حتی کمی خواب هم اثرات قابل توجهی بر جسم و روان ما دارد.

کلام آخر

برای داشتن زندگی سرشار از شادی هرگز نمی‌توان تلاش کرد. حال خوب و بد برادر یکدیگرند و در کنار هم حضور دارند. اما راهکارهایی برای رهایی از این حال بد و جمله معروف دلم گرفته وجود دارد که شادی را با درصد بیشتری در زندگی پدیدار می‌کند. برای اطلاع از روش های حال خوب حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلم گرفته می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره افسردگی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر