رفتار با کارفرما نحوه برخورد با رئیس – یک ذهن جدید


رفتار با کارفرما این یکی از اصول مهمی است که باید در محیط کار رعایت کرد. یک مدیر یا کارفرما مسئولیت های زیادی دارد و باید به خیلی چیزها رسیدگی کند. طبیعی است که نمی تواند به همه افراد توجه کند یا جزئیات را ببیند. به همین ترتیب، او در قبال کارکنان مسئول است و باید با آنها با احترام رفتار کند.

کارکنان نیز ملزم به رعایت آن هستند. احترام به مدیر به معنای رفتار افراطی یا کار زیاد نیست. بلکه جنبه های زیادی وجود دارد که کارکنان باید از آنها آگاه باشند. تصمیمات رئیس جمهور در جایگاه کارمندان تأثیر و آینده شغلی آنها را تعیین می کند. پس باید مراقب رفتار خود با او باشید. برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

رفتار با کارفرما

برخی از کارفرمایان با کارکنان خود مهربان و منصف هستند، در حالی که برخی دیگر غیرحرفه ای رفتار می کنند. رفتار با کارفرما باید با ویژگی های او سازگار باشد. در واقع در هر شرایطی باید به مدیر احترام گذاشت. اما قطعا راه مقابله با یک کارفرمای بد متفاوت خواهد بود. برخی از کارکنان نسبت به چنین مدیرانی منفعل هستند یا محل کار را ترک می کنند. رفتار کارکنان نیز باعث تشدید یا حتی کاهش رفتار خوب و بد کارفرمایان خواهد شد. به همین دلیل، زیردستان باید یاد بگیرند که چگونه با کارفرمای خود به درستی رفتار کنند.

برای آشنایی با عوامل موثر بر رضایت شغلی کلیک کنید.

با یک کارفرمای غیر حرفه ای کار کنید

همانطور که اشاره شد؛ برخی از کارفرمایان به دلیل نداشتن تجربه یا ویژگی های اخلاقی با کارکنان رفتار مناسبی ندارند. این منجر به فرسودگی شغلی و کاهش بهره وری می شود. هرج و مرج در محل کار رخ می دهد و بسیاری از افراد شغل خود را ترک می کنند. اما در چنین شرایطی رفتار با کارفرما چگونه باید باشد؟

برای اطلاع از مشکلات محل کار کلیک کنید.

رفتار محکم اما محترمانه

بسیاری از کارمندان رفتار قاطعانه را با بی احترامی به رئیس خود اشتباه می گیرند. یا به دلیل احتمال اخراج از آن می ترسند. اما در مواردی که مشتری از شما توقعات نامعقولی دارد یا از شما سوء استفاده می کند. بهتر است قاطعانه عمل کنید و نه نگویید. برخورد قاطعانه و در عین حال محترمانه با کارفرما باعث می شود که به اشتباه خود پی ببرد و از تکرار آن جلوگیری کند. بهتر است از این رفتار ناراحت باشید. آن را با مدیر مطرح کنید و با دیگران به اشتراک نگذارید.

⭕ دور از لبه

حاشیه ها در محل کار همیشه اوضاع را بدتر می کند. اگر رفتار مدیر با شما حرفه ای نیست. از حاشیه سازی در این زمینه بپرهیزید. برخی از کارمندان به انتقام و یا شایعات درباره مدیر خود فکر می کنند. این رفتارها به هیچ وجه درست نیست و مصداق بارز انتقام است. رفتار با کارفرما باید به دور از مسائل حاشیه ای و غیرحرفه ای باشد.

⭕پیشگیری از اختلال

احتمالا با یک ناظر غیرمسئول در محیط کار، احتمال بی نظمی های زیادی وجود دارد. سعی کنید با سایر همکاران خود همدلی کنید و در جلوگیری از ایجاد مزاحمت سهیم باشید. از بیان نظر خود در این زمینه یا ایجاد هرج و مرج در محل کار نترسید. کار با کارفرما در این شرایط بسیار مهم است زیرا آنها باید شرایط را مدیریت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورد با همکار کلیک کنید.

نحوه برخورد با مدیر مسئول و موثر رفتار با کارفرما

از آنجایی که مدیران همیشه نقش مهمی در موفقیت یا شکست یک گروه دارند. باید به رفتار با کارفرما و انجام وظایف بیشتر توجه شود. افراد گاهی اوقات در محل کار تصمیمات عجولانه می گیرند و رفتار نامناسبی از خود نشان می دهند. اما به رهبری مسئول و توانا باید با احترام و اشتیاق پاسخ داد.

با دقت گوش می دهد و دستورات را دنبال می کند

یکی از مهمترین نقاط ضعف کارمندان در رابطه با کارفرما، گوش دادن دقیق و اجرای صحیح دستورات است. بسیاری از کارمندان به اطاعت عادت دارند و حتی برای گوش دادن به خواسته های مدیرشان وقت نمی گذارند. اولین قدم برای اطاعت از احکام، شنیدن کامل آنهاست. افراد در محل کار باید کاملاً از تعهدات خود آگاه باشند و به آنها عمل کنند.

تجزیه و تحلیل و مشاوره

گاهی مدیران نیاز دارند با کارمندان خود جلساتی ترتیب دهند و نظر آنها را در زمینه های مختلف جویا شوند. این می تواند برای انگیزه و اشتیاق آنها برای کار بسیار موثر باشد. کارکنان همچنین باید سخنان سرپرست خود و سایر همکاران را تجزیه و تحلیل کنند و به دقت اثربخشی آنها را بررسی کنند. در یک محیط کاری پویا و فعال، افراد از یکدیگر مشاوره می گیرند و هیچ کاری به تنهایی انجام نمی شود. دانش خود را افزایش دهید و روابط خود را با کارفرمایان و دیگران بهبود بخشید.

اشتیاق و انگیزه در رابطه با کارفرما

داشتن اشتیاق و انگیزه در محیط کار بسیار مهم است. با علاقه به کاری، انگیزه انجام آن افزایش می یابد. این حس خوب روی رفتار کارفرما نیز تاثیر می گذارد و او را بیشتر مشتاق می کند. استقبال از وظایف جدید یا تشویق روحیه همکاری، روحیه کارکنان را تقویت می کند. خلاقیت نیز بسیار موثر خواهد بود و افراد را به بیان ایده های جدید و حتی انجام کارهای داوطلبانه ترغیب می کند.

رعایت نظم و مشارکت

در روابط خود با کارفرما منظم باشید و همکاری کنید. مدیران از اینکه به کارمندان خود اجازه مشارکت و به اشتراک گذاشتن ایده ها را بدهند احساس خوبی خواهند داشت. از سوی دیگر، زمانی که کارکنان تلاش فراوان مدیر خود را می بینند; در کار بیشتر به او کمک می کنند و وظایفش را با دقت بیشتری انجام می دهند. گاهی اوقات افراد نیاز دارند بدون توجه به وظایف شغلی خود به دیگران کمک کنند.

✅ قدردانی در روابط با کارفرما

باید قدردان یک رهبر مسئول و توانا بود. حتما تحت فشار زیادی بوده و سخت کار کرده است. هنگام کار با یک کارفرمای موفق، باید متواضع بود و از آنها یاد گرفت. چنین مدیرانی معمولاً به خود افتخار نمی کنند و همچنین خود را مدیون زحمات کارکنان خود می دانند. برخی از مدیران حتی در خارج از محل کار به کارمندان خود اهمیت می دهند. قدردانی از مدیر گاهی با یک تشکر ساده امکان پذیر است. حتی می توانید یک مهمانی کوچک ترتیب دهید تا از مدیر خود برای رفاقت بیشتر با همکاران خود تقدیر کنید.

حضور موثر در محل کار

برای بهبود کیفیت ارتباط خود با سایر همکاران یا مدیر مجموعه، در محیط کار موثر باشید. بسیاری از افراد فقط به دلیل مشغله و مسائل خارج از محل کار حضور فیزیکی دارند، اما افکارشان جای دیگری است. این عامل باعث می شود که نه تنها فرد ضعیف عمل کند. این امر در رابطه با کارفرما نیز مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. گفتگوی صادقانه با دیگران داشته باشید و حتی در صورت لزوم نگرانی های خود را با مدیر در میان بگذارید.

آخرین کلمه

کار شامل مسائل دیگری غیر از درآمد است. برخی از افراد با وجود اینکه حقوق و مزایای زیادی دارند می روند. این نشان می دهد که داشتن اطلاعات در مورد نحوه ارتباط با کارفرما و حتی سایر همکاران چقدر مهم است. با توجه به مطالب گفته شده؛ در هر شرایطی با مدیر خود با احترام رفتار کنید و در صورت عدم کارایی از دیگران مانند مشاور یا سایر همکاران کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در خصوص نحوه برخورد با کارفرمایان می توانید با شماره تلفن 02191002360 یا تلفن ثابت 9099070354 تماس بگیرید تا در هر ساعت از شبانه روز با بهترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی مندان نو تماس بگیرید.

سوالات متداول

رفتار با کارفرما در محل کار چگونه خواهد بود؟

رفتار کارفرما در محل کار به عوامل زیادی بستگی دارد. اما به طور کلی در هر موقعیتی ادب را رعایت می کرد و از روش هایی مانند گوش دادن دقیق، پیشگیری از عوارض، اشتیاق و انگیزه برای انجام کارها، حضور و مشارکت موثر استفاده می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر