شوخی با همکار 5 نکته برای شوخی کردن با همکاران


شوخی با همکار اگر به روش درست انجام شود، هیچ اشکالی ندارد. اما اگر این شوخی ها از حد خود فراتر برود، رابطه بین همکاران را بدتر می کند. شوخ طبعی مثبت باعث ایجاد اثرات مثبت و سازنده در بین همکاران می شود. اما اکثر مدیران فکر می کنند شوخی با همکار به محیط کار آسیب می زند. و اگر کارمندان به طور جدی با یکدیگر رفتار کنند، رفتارهای سازنده و مفیدتری خواهند داشت.

اما با تمام این صحبت ها نمی توان از تاثیرات مثبت شوخی های اطراف چشم پوشی کرد. در کنار اثرات مثبت شوخی با همکاران، باید توجه داشته باشید که هر نوع شوخی ممنوع است و به یکدیگر آسیب می رساند. برای دانستن محدودیت های شوخی با همکاران از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

شوخی با همکار چیست؟

شوخی با همکار یکی از رفتارهایی است که هنگام صمیمیت دو همکار با یکدیگر رخ می دهد. اما حتی این شوخی ها هم حد خاصی دارند. شما نباید همکاران خود را آزار دهید یا با شوخی باعث عصبانیت شوید. به همین دلیل باید هنگام شوخی با همکار بسیار مراقب باشید و تعامل خود را حفظ کنید. همیشه به یاد داشته باشید که احترام باعث احترام شما می شود. بنابراین، شما باید به نحوه رفتار دیگران با شما علاقه مند باشید. همانطور که شما با دیگران رفتار می کنید، آنها نیز با شما رفتار خواهند کرد. به همین دلیل است که شما باید در شوخی با همکار خود وسواس داشته باشید. در این مطلب انواع شوخی های مثبت و منفی، برخورد با جوک همکار و … را توضیح داده ایم.

برای عضویت در کانال تلگرام ذهن جدید کلیک کنید.

شوخی های اشتباه با همکاران چیست؟

دلیل عدم علاقه مدیران به شوخی با همکاران، شوخی های تدافعی و توهین آمیز است. که در نهایت باعث آسیب به همکاران می شود. اگر شوخی تهاجمی با همکار باشد باعث هرج و مرج، بی نظمی و عصبانیت همکاران می شود. جوک های توهین آمیز جوک های توهین آمیز، تحقیرآمیز و توهین آمیز هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد کار با همکاران کلیک کنید.

شوخی با یک همکار اگر به صورت تهاجمی باشد هرگز نمی تواند مثبت و مفید تلقی شود. در این شرایط، یک محیط کاری ملتهب وجود خواهد داشت. شدت شوخی با همکاران برای مردان بیشتر از زنان است، بنابراین محیط کار مردان گرمتر است. برای اطلاعات بیشتر در مورد غوطه وری در محل کار کلیک کنید.

برای شوخی با یک همکار، باید به خاطر داشته باشید که هر فرد فضای شخصی دارد و اجازه ورود به کسی را نمی دهد. بنابراین اگر این فضاها نقض شود، احترام نیز از بین می رود. شوخی، فراموش نکنید که سطح همکاران خود را بدانید تا اتفاق بدی رخ ندهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوستی با همکاران کلیک کنید.

شوخی های مفید و مثبت با همکاران چیست؟

شوخی با همکار زمانی مثبت و مفید است که فضای شادی ایجاد کند و موجب بی احترامی نشود. محیط کار فضایی خشک و ساکت است. اگر با شوخی های ساده و بدون بی احترامی این فضا را شاد می کنید; از سایر همکاران نیز استقبال خواهد شد. شوخی های مثبت اندورفین یا هورمون های خنده را ترشح می کنند. و همچنین تحمل سختی و رنج در محیط کار کاهش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نزدیک شدن به همکار کلیک کنید.

شوخی با همکار وقتی مثبت باشد منجر به افزایش ترشح هورمون سروتونین می شود. باعث افزایش عزت نفس می شود. علاوه بر این، شوخی خلاقیت را افزایش می دهد، استرس را کاهش می دهد، هماهنگی همکاران را بهبود می بخشد، کارمندان را متحد می کند و به طور موثر با همکاران ارتباط برقرار می کند. به طور کلی شوخی را می توان وسیله ارتباطی دانست. و فضای شادی را برای سازمان ایجاد می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پاسخ به توهین کلیک کنید.

نقطه های شوخی را با همکارتان وصل کنید

برای شوخی با همکار باید به نکاتی توجه کرد. اگر نکاتی که در این قسمت از مقاله توضیح داده ایم؛ توجه کنید شما بهره وری را در کارایی کار افزایش می دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاریابی کلیک کنید.

رابطه خود را حفظ کنید

اولین قدم برای شوخی کردن با یک همکار، حفظ رابطه است. نکته حفظ روابط این است که دوستی های شما در داخل و خارج از محیط کار متفاوت است.

📣 به کار خود تکیه کنید

باید به خاطر داشته باشید که برای انجام یک کار اینجا آمده اید. بدون شوخی با همکار اگر به این سوال دقت کنید، راحت‌تر متوجه می‌شوید که وقتی دلتان می‌خواهد با همکارتان شوخی نکنید.

اعتدال را رعایت کنید

برای شوخی با همکار باید اعتدال را رعایت کنید. معتدل باشید و زیاده روی نکنید. میزان شوخی های خود را کنترل کنید تا اثربخشی شما در کار کاهش پیدا نکند. علاوه بر این نباید از نظر همکاران خود پرحرف و شوخ طبع باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد شوخی کلیک کنید.

جنبه همکاران خود را بسنجید

یکی از نکات مهم شوخی با همکار این است که باید سطح طرف همکار خود را بسنجید. شوخی با هرکس که آمده درست نیست. از افراد بی ادب دوری کنید و هرگز با آنها شوخی نکنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد روانشناسی سازمانی کلیک کنید.

🢢 جوک های محترمانه داشته باشید

شوخی با همکاران باید با احترام همراه باشد. شوخی هایی که با توهین، تحقیر و تمسخر همراه باشد به شما نتیجه معکوس می دهد. بی احترامی، بی احترامی خواهید کرد. بنابراین برای ایجاد ارتباط موثر باید جوک های خود را با احترام بگویید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آزار جنسی در محل کار اینجا را کلیک کنید.

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله خواندید؛ شوخی با همکاران باید مثبت و مفید باشد. شوخ طبعی مثبت به معنای معتدل بودن در رویکردتان است. هرگز بی ادب و توهین نکنید. همچنین اگر همکار دارید که رفتار خوبی با شما ندارد و شوخی های او بی احترامی است، از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره مهدان نو به صورت تلفنی و حضوری در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید

برای دریافت مشاوره در مورد شوخی با همکار، می توانید در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان برتر مرکز مشاوره روانشناسی مندان نو برای مشاوره شغلی با شماره 02191002360 و یا با تلفن ثابت 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

نکات برجسته شوخی با همکار چیست؟

روابط خود را حفظ کنید، محترمانه شوخی کنید، طرف همکاران را بسنجید، اعتدال را رعایت کنید و به کار خود تکیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر