چگونه از طریق CRM با مشتریان خود تعامل داشته باشیم؟


همگامی با نیازها و انتظارات مشتریان امروزی یک کار چالش برانگیز برای سازمان ها در هر اندازه است. دپارتمان های تعامل با مشتری در سازمان ها نسبت به قبل بیشتر است و مشتریان از طریق روش های مختلفی (تماس تلفنی، پیامک، چت آنلاین و …) با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها برای مدیریت تماس‌ها و صرفه‌جویی در زمان با اجرای استراتژی‌های تعامل مداوم و تکرارپذیر به ابزارهای CRM روی می‌آورند.

CRM بر کمک به سازمان ها برای مدیریت سیستماتیک فرآیندهای درگیر در جذب مشتریان و حفظ روابط خوب تمرکز دارد. درحالیکه در CRM بهینه سازی عملیات داخلی و سیستم های اطلاعات مشتری بسیار مهم است، سازمان ها همچنین می خواهند که آنها سیستم های تعاملی باشند که فعالانه به ایجاد و حفظ روابط مستمر با مشتری کمک کنند.

بهبود استراتژی های تعامل با مشتری با ابزارهای CRM

بازار CRM در چند سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است و شرکت‌های زیادی هستند که در انواع مختلف سیستم‌های CRM سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هدف اصلی CRM است مدیریت ارتباط با مشتری و. اما مدیریت تعاملات با مشتری برای برخی از کسب و کارها کار ساده ای نیست و نمی دانند چگونه آنها را به درستی مدیریت کنند. بنابراین نقش ویژه نرم افزار crm در حفاظت و سازماندهی اطلاعات مشتریان را نباید نادیده گرفت.

یک سیستم CRM به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتری را سازماندهی و متمرکز کنند و دسترسی آسان تر و پشتیبانی مشتری را امکان پذیر می کند. شرکت هایی از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری برای بهینه سازی و بهبود فروش و بازاریابی حفظ مشتری استفاده کنید.

ماشین های اتوماتیکیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی بر شناسایی مشتریان بالقوه و استفاده از نرم افزار برای اولویت بندی آنها تمرکز دارد. به این منظور، اتوماسیون بازاریابی این شامل روش هایی مانند تولید سرنخ و امتیازدهی است. در حقیقت سرنخردیابی و ارسال می کند فرصت های فروش تبدیل شده است

در دوران کمپین های بازاریابی برای شرکت ها مهم است که بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها، محتوا را برای مخاطبان مناسب هدف قرار دهند. استفاده از محتوا (ایمیل، اس ام اس، ویدئو، وبلاگ، تبلیغات نمایشی و غیره) برای جلب توجه مشتریان بالقوه ای که به دنبال راه حلی برای چالش های خود هستند، اولین قدم است.

تبدیل اولین تعامل با مشتری نیازمند فرآیندها و سیستم هایی مانند نرم افزار CRM آنها از داده ها استفاده می کنند تا مشخص کنند چه چیزی را باید دنبال کرد و از چه چیزی اجتناب کرد، چگونه انواع مختلف سرنخ ها را پرورش داد و چه زمانی یک سرنخ برای تیم فروش آماده است.

اتوماسیون فروش

فرآیند فروش باید تا حد امکان موثر و کارآمد باشد. فروش و بازار یابی آنها باید برای درک نحوه استفاده از اطلاعات بازاریابی برای ارائه زمینه ارزشمند برای چرخه فروش با یکدیگر همکاری کنند. استفاده از سیستمی برای ردیابی مراحل درگیر، فعالیت های انجام شده، منابع استفاده شده و احتمال بسته شدن، همگی در مدیریت فرآیند فروش نقش دارند. آن‌ها همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا بفهمند چه معاملاتی برای برنده شدن آماده هستند و چه چیزی برای موفقیت آنها لازم است.

CRM می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از ردیابی رفتار خرید مشتری گرفته تا شکایات و بازگشت. نمونه ای از CRM ارسال یادداشت تشکر ویژه برای مشتریان پس از خرید می تواند هم برای افزایش تجربه آنها با شرکت و هم تلاش برای فروش متقابل یا افزایش فروش در آینده باشد.

خدمات مشتری

چگونه با اعتراض مشتریان به فروش برخورد کنیم؟ در بسیاری از موارد، خدمات مشتری مهمترین بخش از پازل CRM است. مطالعات نشان می دهد که جذب مشتری چندین برابر هزینه بیشتر از حفظ مشتری موجود است. بنابراین تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار یک دارایی مهم است. مراقب مشتریان خود باشید! 12 تکنیک برای شنیدن صدای مشتری وجود دارد که باید در سازمان خود پیاده سازی کنید.

بازخورد دریافت کنید، به تعامل موثرتر با مشتری کمک کنید

ارائه پاسخ های سریع و دقیق به سؤالات مشتری و توانایی هدایت فعالانه آنها به روش های مؤثرتر استفاده از محصولات یا خدمات برای گسترش چرخه عمر مشتری مهم است. از طریق CRM برای ارتباط با مشتری برای ارائه خدمات پس از فروش می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. درک بازخورد پس از خرید از طریق نظرسنجی ها، پیشنهادات و انتقادات
  2. به اشتراک گذاری بازخورد با بخش های مختلف سازمان
  3. پس از دریافت بازخورد مشکلات را پیش بینی کنید
  4. اصلاح مشکلات قبل از اینکه باعث نارضایتی و سرگردانی مشتری شود

آخرین کلمه

تعامل با مشتری هر مکالمه یا ارتباطی است که با مشتری دارید. انواع مختلفی از تعاملات وجود دارد، از جمله زمانی که مشتریان با سؤال، شکایت، پیشنهاد، انتقاد و غیره به کسب و کار شما می آیند. جلب رضایت مشتریان با استفاده از نرم افزار crm یک تصمیم هوشمندانه برای هر سازمانی است.

CRM یک سیستم جامع است که به سازمان ها کمک می کند تا به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. در واقع در افزایش فروش و بهره وری سازمان نقش دارد. و در نهایت، هدف نهایی استفاده نرم افزار CRMافزایش رضایت مشتری و ایجاد مشتریان وفادار.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر