یوگای خنده چیست؟ + 0 تا 100 آموزش یوگا خنده


اگر دائماً از خود و اطرافیانتان احساس افسردگی، استرس، اضطراب یا نارضایتی می کنید، بهتر است بدانید که این احساسات می توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارند. یکی از بهترین ورزش هایی که می توانید برای افزایش حس نشاط و بهبود سلامت خود استفاده کنید یوگای خنده اما میدونی؟ یوگای خنده چیست؟? پاسخ به این سوال بسیار ساده است. زیرا یوگای خنده شامل تمرینات ساده ای است که در آن فرد مجبور می شود به تنهایی یا دسته جمعی بخندد و این خنده آثار و فواید بسیاری دارد. اگر شما هم قصد دارید این تمرینات را بدانید و با اثرات و فوایدی که بر سلامتی دارند آشنا شوید.

آموزش یوگای خنده

یوگای خنده را می توان یکی از بهترین ورزش ها دانست که اگرچه ساده اما تاثیرات زیادی بر سلامت افراد دارد. در ادامه تمرینات را مطابق با آن انجام خواهیم داد آموزش یوگای خنده در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا با یادگیری این تمرینات گامی در جهت ارتقای سلامت خود بردارید که شامل موارد زیر می باشد.

  • سلام با لبخند

این حرکت به دو صورت انجام می شود، راه اول سلام و خنده. در نوع دوم، دست های خود را به هم نزدیک کرده و به سینه خود بیاورید و با نگاه کردن به طرف مقابل و خنده به او سلام کنید.

در این نوع خنده ابتدا دستان خود را مانند چنگال بگیرید و با دهان و چشمان باز زبان خود را بیرون بیاورید و بخندید.

در این نوع از آموزش یوگای خنده تنها کاری که باید انجام دهید این است که آرام با دهان بسته بخندید.

روش انجام این حرکت به این صورت است که در این نوع خنده یوگا نباید صدای خنده شما شنیده شود; بلکه فقط باید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و با دهان باز بخندید و بدون هیچ صدایی جوک های خنده دار بسازید.

  • خنده فراز و نشیب

همانطور که از نام این خنده مشخص است، خنده شما باید فراز و نشیب داشته باشد. این یعنی ابتدا به آرامی لبخند بزنید، سپس لبخند را از ته دل بخندانید. پس از این مرحله خنده را به آرامی به لبخند برگردانید.

در این تمرین باید از سمت دیگر نزدیک شوید سپس ابتدا دست را بگیرید و شروع به خندیدن کنید. همچنین در این تمرین می توانید همدیگر را در آغوش بگیرید یا نوازش کنید و سپس بخندید.

تمام تمرینات ذکر شده به جز تمرینات یوگای خنده به راحتی می توانید این تمرینات را هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی در منزل انجام دهید. اما دلیل انجام این تمرینات چیست؟ آیا مفید است در زیر به فواید و اثرات شگفت انگیز انجام تمرینات یوگا بر سلامت بدن خواهیم پرداخت. مقاله توصیه می شود گروه یوگا چیست؟ ادامه مطلب

فواید یوگای خنده

یوگای خنده یکی از ورزش هایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و به داشتن زندگی شاد کمک می کند. برای دانستن اهمیت یوگای خنده در ادامه به مزایای این ورزش جذاب و فوق العاده خواهیم پرداخت.

  • افزایش سطح ترشح اندورفین

یکی از موادی که ترشح آن به ایجاد احساس نشاط و شادی کمک می کند، اندورفین است که به عنوان یک داروی طبیعی نیز شناخته می شود. با استفاده از یوگای خنده، سیگنال های شادی و شادی را به مغز خود ارسال می کنید که باعث ترشح بیشتر اندورفین می شود. همچنین افزایش ترشح اندورفین به افزایش احساس رضایت از خود و افزایش عزت نفس در فرد کمک می کند.

  • افزایش گردش خون در سیستم لنفاوی

از آنجایی که خنده عمیق به صورت دم و بازدم صورت می گیرد، باعث می شود اکسیژن به اندام های اصلی بدن برسد که باعث ایجاد انرژی و آزاد شدن انرژی بدن می شود. علاوه بر این سیستم لنفاوی بدن با خنده تقویت می شود.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

افزایش گردش خون به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند که در نهایت منجر به افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی می شود.

همه موارد ذکر شده به جز فواید یوگای خنده این امکان وجود دارد که اگر تمرینات این ورزش مهیج و شادی آور را انجام دهید، احساس بهتر و شادتری نسبت به خود داشته باشید. علاوه بر این یوگای خنده تاثیرات زیادی بر سلامت انسان دارد که در ادامه به آن می پردازیم. مقاله توصیه می شود چرخ یوگا چیست؟ ادامه مطلب

تاثیر یوگای خنده بر سلامتی

ممکن است فکر کنید که یوگای خنده همه چیز در مورد خنده و شادی است. اما باید بدانید یوگای خنده نه تنها باعث افزایش نشاط و شادی شما می شود، بلکه تاثیرات زیادی بر سلامت روحی و جسمی افراد می گذارد. برخی از تاثیرات یوگای خنده بر سلامتی در زیر لیست خواهیم کرد.

  • افزایش سلامت قلب و عروق

شاید حدس نزده باشید که این ورزش ساده و لذت بخش می تواند بر سلامت سیستم قلبی عروقی تأثیر بگذارد. حقیقت این است که در یوگای خنده، با خندیدن به کاهش فشار خون کمک می‌کنید که باعث کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب و عروق می‌شود. یوگای خنده سلامت سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد.

  • افزایش هوش هیجانی

یکی از مواردی که باعث افزایش هوش هیجانی و بیدار شدن کودک درون می شود خنده است. در ورزش یوگای خنده تمام تمرینات بر پایه خنده است و باعث خنده افراد می شود که باعث افزایش هوش هیجانی افراد می شود.

  • استرس و اضطراب را کاهش دهید

یکی از تاثیرات دیگری که تمرینات یوگا بر سلامت افراد می گذارد، کاهش استرس و اضطراب است. در نتیجه این روند افسردگی، اضطراب، نارضایتی و … توسط افراد از بین می روند و از بین بردن همه این علل منجر به عملکرد بهتر قسمت های مختلف بدن می شود. زیرا استرس و اضطراب باعث اثرات منفی بر روی قسمت های مختلف بدن می شود. تاثیرات یوگای خنده بر سلامتی روح و روان افراد زیاد است و بعد از سلامت روان سلامت جسم را به دنبال دارد. مقاله توصیه می شود بهترین تشک یوگا چیست؟ ادامه مطلب

نتیجه

یوگای خنده این یکی از ورزش هایی است که حرکات و تمرینات آن بسیار ساده و در عین حال تاثیر زیادی بر سلامتی و سلامت مردم ایناهاش. اصل تمرینات یوگای خنده بر پایه خنده است که باعث افزایش ترشح هورمون های شادی در بدن می شود که باعث ایجاد احساس نشاط و نشاط در فرد می شود. همچنین عزت نفس و افزایش احساس رضایت از خود یوگای خنده همچنین در انسان افزایش می یابد. پس زندگی بهتر و شادتر از گذراندن مراحل مختلف داشته باشید یوگای خنده دور نمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر