12 راه برای متقاعد کردن مردم به شراکت با شما


من خودم را آدم خوبی می دانم، اما باور نمی کنم که کاریزما یا جذابیت داشته باشم. کاریزماتیک بودن ویژگی است که در افرادی مانند جی لنو یا تونی رابینز دیده می شود. به نظر می رسد «بیل کلینتون» هم کاریزما دارد. من محافظه کاران سرسختی را می شناسم که تنها پس از پنج دقیقه صحبت نظر خود را در مورد او تغییر دادند.

آیا این نوع تأثیر روی مردم عالی نیست؟ آیا احساس خوبی ندارد که بدانید می توانید کاری کنید که افرادی که شما را ملاقات می کنند شما را دوست داشته باشند و می خواهند با شما کار کنند؟

تقریباً چند ساعت پیش چنین شخصی به دفتر من آمد.

اخیراً پس از بازنشستگی مدیر مالی من، مدیریت حساب اوراق قرضه من را بر عهده گرفت. من واقعاً نمی خواستم این مرد جدید را قبول کنم زیرا از رفتن مدیر مالی قدیمی ناراحت بودم. احساس کردم (احساس غیر منطقی) که تنها هستم. اما بعد از تنها پنج دقیقه شروع کردیم به صحبت در مورد سیگار و هنر، نیم ساعت بعد وقتی از اتاق خارج می شد (قرار بود جلسه ما 15 دقیقه باشد) به او قول بیشتری دادم. حتی یک نسخه از آخرین کتابم را به اضافه یک نخ سیگار 20 دلاری به او دادم.

او باید به من سیگار می داد. اما این قدرت جذب یا کاریزما است.

بسیاری از فروشندگان کاریزما دارند. هنگامی که آنها را ببینید، آنها را دوست دارید و از آنها خرید می کنید. حتی زمانی که بهترین محصول یا بهترین قیمت را ندارند.

به نظر می رسد که افراد کاریزماتیک اینگونه متولد می شوند. آنها توانایی ذاتی و غیرمعمولی برای فروش هر چیزی، حتی ایده هایشان دارند. آنها از قوانین پذیرفته شده عمومی پیروی نمی کنند. خیلی می خندند. زیاد حرف می زنند.

آیا این افراد مهارت هایی دارند که بقیه ما بتوانیم یاد بگیریم؟

آره

در اینجا 12 راه برای افزایش کاریزما و استفاده بیشتر از روابط تجاری آورده شده است. بیشتر آنها بر اساس قوانینی است که «کالدینی» در کتاب «اثر: روانشناسی اغواگری» تدوین کرده است.

۱- مردم تمایل دارند با کسانی که دوست دارند کار کنند. پس طوری رفتار کن که دوستت داشته باشند. مودب و صبور باشید. از بی ادبی، بی ادبی، ترشی و عجله بپرهیزید.

2. مردم جذب افرادی می شوند که به قول خود عمل می کنند. یعنی اگر قول دادی دقیقاً همان کاری را که گفتی انجام بده. این کار را در همان زمانی که گفتید یا حتی قبل از آن انجام دهید.

3. مردم به افراد خوش قلب اعتماد می کنند. وقتی به آنها نصیحت می کنید که بیشتر از شما به نفع آنهاست، به خوبی شما ایمان می آورند.

4. افراد تمایل دارند با افرادی کار کنند که در کار خود متخصص هستند. پس ابتدا باید از طریق تمرین، تحقیق، آموزش، آموزش و آموزش در زمینه فعالیت خود تخصص کسب کنید. بعد، شما چیزی می خواهید (مانند نوشتن مقاله، کتاب یا سخنرانی) که مهارت های شما را به مشتریان بالقوه و شرکای تجاری نشان دهد.

5. مردم دوست دارند سرمایه خود را در اختیار افراد صادق، با اخلاق و درست قرار دهند. بنابراین در مواد بازاریابی خود (و هر جای دیگر) دروغ نگویید. حقیقت مؤثرتر است.

پیشنهاد میکنم چگونه در کار خود پیشرفت کنید؟ ادامه مطلب

6. افراد جذب افرادی می شوند که از نظر ظاهری جذاب و یا حداقل زشت نیستند. پس یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. ورزش. وزن خود را کنترل کنید. سازماندهی شود. لباس مناسب بپوشید و بهداشت فردی را رعایت کنید.

7. مردم با کسانی که واقعی به نظر می رسند احساس راحتی بیشتری می کنند. بهترین راه برای نشان دادن عادی بودن خود این است که دوستانه و علاقه مند به دیگران باشید. به جای اینکه در مورد خودتان صحبت کنید، در مورد آنها بپرسید. از آنها در مورد سازمان، حرفه، صنعت و حتی خانواده و سرگرمی هایشان بپرسید.

8. مردم به افرادی که گوش می دهند و به آنها توجه می کنند پاسخ می دهند. آن کلیشه قدیمی را به خاطر بسپار: تو دو گوش و یک دهان داری. بنابراین باید دو برابر بیشتر از صحبت کردن گوش کنید.

9. مردم در کنار کسانی که شبیه آنها هستند احساس راحتی می کنند. ترفند این است که چیزی مشترک با یکدیگر پیدا کنید. سپس از همان برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

10. مردم جذب افراد فروتن می شوند. پس لاف نزنید و هرگز در مورد درآمد خود صحبت نکنید.

11. مردم تحت تأثیر افرادی قرار می گیرند که به نظر مشغول هستند. بنابراین، هرگز نباید به یک مشتری با نفوذ بگویید که وضعیت تنبل است. شما به آن نیاز دارید. پزشکان را در نظر بگیرید. چه کسی اهمیت می دهد که شما به مطب دکتر بروید و شما تنها بیمار باشید. آیا به توانایی های او شک نمی کنید؟ اگرچه از انتظار متنفری؟ اگر اتاق انتظار را پر ببینید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا نمی کنید؟

12. مردم تمایل دارند افراد مفید و اجتماعی باشند. افرادی که زندگی خود را آسان می کنند و در وقت خود صرفه جویی می کنند. در عین حال، آنها ترجیح می دهند با افراد انعطاف پذیر و سازگار کار کنند. نه افراد خشک

شما کدام یک از این مهارت ها را دارید؟ به خاطر داشتن آنها به خودتان تبریک بگویید و بیشتر روی آنها کار کنید. کدام را باید رشد دهید؟ شما نمی توانید آن را یک شبه ایجاد کنید. اما شما می توانید و باید آنها را در طول زمان بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر