16 راه برای مقابله با اهمال کاری


از آنجایی که اهمال کاری مشکل اصلی بسیاری از افراد است و باعث ایجاد ترس و اضطراب بی مورد در افراد در هر گروه سنی شده است، در طول سال ها ایده ها و روش هایی برای غلبه بر اهمال کاری ایجاد شده است. در اینجا شانزده مورد از مؤثرترین روش هایی که تا به حال کشف شده اند برای کمک به غلبه بر تعلل در زندگی کاری و شخصی آورده شده است. در نظر بگیرید که کدام یک از این ایده ها ممکن است در حال حاضر در شرایط فعلی شما موثر باشد.

1. افکار خود را روی کاغذ بنویسید

با تمام وجود آماده کنید. شما لیستی از تمام مراحل کار را از قبل آماده کرده اید. قبل از شروع، آن را به اجزای اصلی آن تقسیم کنید. نوشتن تمام جزئیات و آمادگی کامل از قبل به شما کمک می کند بر تعلل غلبه کنید و شروع کنید.

2. قبل از شروع کار تمام اطلاعات و ابزار لازم را جمع آوری کنید.

وقتی می نشینید و شروع به انجام کاری می کنید، مطمئن شوید که همه چیز در نزدیکی شماست تا زمانی که کارتان تمام نشده است مجبور به بلند شدن یا حرکت در اطراف نباشید. آمادگی کامل انگیزه ای قوی برای ادامه و تکمیل کار است.

3. برای شروع کار کوچکی انجام دهید.

طبق اصل 80/20، 20 درصد اول هر کار اغلب 80 درصد باقی مانده آن کار را تعیین می کند.

اعتراف احتمالاً به همین معنا بوده است که می‌گوید: «هر سفر هزار مایلی با یک قدم آغاز می‌شود». وقتی حتی یک قدم کوچک برای شروع برمی دارید، اغلب متوجه می شوید که آن را انجام می دهید و آن را انجام می دهید.

4. سلام وظایف را تقسیم می کند

همانطور که هرگز سعی نمی کنید یک تکه سالامی را در یک وعده بخورید، گاهی اوقات بهترین راه برای انجام یک کار مهم این است که بخش کوچکی از کار را انتخاب کنید و فقط آن را انجام دهید.

آیا تا به حال این سوال را شنیده اید که چگونه می توانید یک فیل را بخورید؟ “پاسخ این مسابقه این است که “دهانت را گاز بگیر!”

هنگامی که یک قطعه کوچک از کار را انتخاب می کنید و سپس به انجام آن و انجام آن متعهد می شوید، اغلب انگیزه لازم برای حرکت و غلبه بر تنبلی و اهمال کاری را ایجاد می کنید.

(من مقاله را پیشنهاد می کنم چگونه در کار خود پیشرفت کنید؟ ادامه مطلب

5. از روش پنیر سوئیسی استفاده کنید

همانطور که یک قالب پنیر سوئیسی پر از سوراخ های بزرگ است، کار خود را به عنوان یک قالب پنیر تصور کنید و در آن سوراخ ایجاد کنید. یک تکه کار 5 دقیقه ای را انتخاب کنید و همین کار را انجام دهید. نگران کل موضوع نباش فقط بخش کوچکی از کار را که به زمان مشخصی نیاز دارد انتخاب کنید و سپس آن قسمت را کامل کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید مقاله یا کتابی بنویسید، می توانید این کار را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و زمانی که وقت دارید، قسمت کوچکی از آن را انجام دهید. بسیاری از نویسندگان با نوشتن یک صفحه در روز شروع می کنند. اگر در حال تحقیق هستید، می توانید هر بار یک مقاله را بخوانید. بسیاری از مردم هنگام سفر با هواپیما کتاب‌های کاملی را در این زمینه می‌نویسند یا در حالی که بین فعالیت‌های دیگر استراحت می‌کنند، مدرک دانشگاهی خود را تکمیل می‌کنند. اگر یک سال در روز یک صفحه بنویسید، در پایان سال یک کتاب 365 صفحه ای نوشته اید.

6. از بیرون شروع کنید و ابتدا کارهای کوچکتر را تکمیل کنید.

قبل از اینکه بتوانید به بخش اصلی کار برسید، اغلب مراحل اولیه وجود دارد که باید طی کنید. در این صورت، شروع از بیرون و انجام تمام کارهای ضروری کوچک به شما کمک می کند بر تعلل های خود غلبه کنید و کارها را انجام دهید. شروع به کار روی کارهای مهم کنید.

7. از درون شروع کنید و ابتدا کارهای بزرگتر را انجام دهید.

این بخش برعکس عدد شش است. برای انجام کارها، فهرستی از کارها را مرور کنید و از خود بپرسید: “مهمترین چیز در این لیست چیست؟”

کدام یک بیشترین زمان را می گیرد یا به بیشترین تلاش نیاز دارد؟ سپس متعهد شوید که آن را شروع کنید و تا پایان آن ادامه دهید. سپس تمام کارهای کوچکتر در این لیست در مقایسه آسان تر به نظر می رسند.

8. کاری را انجام دهید که باعث ترس یا اضطراب شدید شما شود.

این اغلب شامل شخص دیگری می شود. اغلب به غلبه بر ترس از شکست یا طرد شدن مربوط می شود. در فروش، این می تواند به مشتری بالقوه اشاره کند. در زمینه مدیریت، این مشکل ممکن است به تنبیه یا انتقاد بیش از حد یک کارمند مربوط باشد. هنگام ایجاد روابط، این ممکن است شامل برخورد با یک موقعیت شخصی ناخوشایند باشد. در هر صورت، اگر ابتدا با اطلاعاتی که بیشترین ترس یا اضطراب را در شما ایجاد می کند، مقابله کنید، مؤثرتر خواهید بود. در بیشتر موارد، این مشکل منجر به شکستن بن بست و تسکین روحی و روانی می شود تا بتوانید سایر وظایف را به پایان برسانید.

9. ابتدا روز خود را با ناخوشایندترین کار شروع کنید

ابتدا ناخوشایندترین کار را انجام دهید. برای بقیه روز، همه چیز در مقایسه آسان به نظر می رسد.

در یک مطالعه اخیر، دو گروه از افراد با هم مقایسه شدند. گروهی از این افراد از صبح زود تمرین را آغاز کردند. گروه دوم بعد از ظهر تمرین را بعد از کار شروع کردند. محققان دریافتند افرادی که صبح ها ورزش می کردند، 6 ماه بعد این روند را ادامه می دادند. آنها همچنین دریافتند که شروع روز با ورزش بیشتر باعث ایجاد یک عادت ورزشی پایدار می شود تا اینکه آن را به اواخر روز موکول کنید، زمانی که عذرخواهی و بخشش آسان تر است.

مارک تواین یک بار نوشت: «اولین کاری که باید هر روز انجام دهید این است که یک قورباغه زنده را قورت دهید. زیرا در آن صورت متوجه خواهید شد که این احتمالاً بدترین چیزی است که می تواند در تمام طول روز برای شما اتفاق بیفتد.”

“قورباغه زنده” شما بزرگترین، سخت ترین و ناخوشایندترین شغل شماست. وقتی این کار را قبل از هر چیز دیگری انجام دهید، به شما این رضایت را می دهد که بقیه روز راحت تری پیش خواهد رفت.

(من مقاله را پیشنهاد می کنم هفت دلیل اصلی اتلاف وقت ادامه مطلب

10. عواقب منفی عدم انجام یا تکمیل کار خود را در نظر بگیرید.

اگر طبق برنامه پیش نروید چه اتفاقی می افتد؟ ترس و اشتیاق از عوامل مهم برانگیختن رفتار انسان هستند. گاهی اوقات می توانید با تمایل به دریافت پاداش یا بهره مندی از انجام یک کار، به خود انگیزه دهید. گاهی اوقات می توانید با فکر کردن به عواقب منفی انجام ندادن کاری که متعهد به انجام آن هستید، به خود انگیزه دهید.

11. به این فکر کنید که چگونه از انجام یا تکمیل یک کار سود خواهید برد.

تمام دلایل مفید بودن این کار را بنویسید. هر چه دلایل بیشتری برای تکمیل کار داشته باشید، تمایل شما برای شروع کار بیشتر می شود و انگیزه بیشتری برای به پایان رساندن کاری که شروع کرده اید خواهید داشت. اگر فقط یک یا دو دلیل برای انجام کاری داشته باشید، انگیزه شما ضعیف خواهد بود. اما اگر ده یا بیست دلیل برای انجام کار خود داشته باشید، میزان انگیزه و در نتیجه مقاومت و نظم شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

12. زمان مشخصی را در طول روز به مدت 15 دقیقه برای شروع کار بر روی برنامه خود اختصاص دهید.

زمان مشخصی از روز مانند ۱۰ تا ۱۰:۱۵ صبح یا ۲ تا ۲:۱۵ بعد از ظهر را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که ۱۵ دقیقه را به تنهایی و بدون نگرانی در مورد این کار صرف کنید. موضوع دیگری باشد. این تکنیک اغلب انجام یک عمل یا تمایل به تکمیل آن را تداعی می کند.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این روش، باید یک قرار ملاقات بگذارید و آن را رزرو کنید. سپس وقتی ضرب الاجل فرا رسید، ابزار و وسایل لازم را ایمن کنید و ظرف 15 دقیقه دست به کار شوید.

در پایان این 15 دقیقه، ممکن است بخواهید کار خود را ادامه دهید. در غیر این صورت، از آن صرف نظر کنید و 15 دقیقه دیگر را در زمان دیگری برنامه ریزی کنید.

(من مقاله را پیشنهاد می کنم 19 گام برای موفقیت با آنتونی رابینز ادامه مطلب

13. در مقابل میل به کمال گرا بودن مقاومت کنید

از آنجایی که کمال گرایی عامل اصلی به تعویق انداختن کار است، تصمیم بگیرید که نگران انجام کامل کارها نباشید. فقط انجامش بده و استراحت کن همیشه می توانید بعداً کار را مرور کنید و اصلاحات و تغییراتی را انجام دهید. با این حال، هیچ چیز در اولین بار کامل نخواهد بود.

چند وقت پیش یکی از دوستانم شروع به مشاوره کرد. از او پرسیدم کارش چطور پیش می رود؟ او گفت که هنوز کاری نکرده است. زیرا تحویل بروشور، کارت ویزیت و بروشور از چاپخانه یک ماه تمام طول می کشد.

به او گفتم که این بروشورها و کارت های تبلیغاتی حتی 5 سنت هم برایش در نمی آورد و تنها کاری که باید انجام می داد این بود که شماره تلفن جدیدش را پشت کارت ویزیت فعلی اش بگذارم وگرنه چاپ را در کمترین زمان انجام می دهم. و بلافاصله با مشتریان بالقوه مذاکره خواهد کرد. به او گفتم که این کار مفیدتر از توزیع جزوه هایی است که هنوز طراحی نشده بودند. یک هفته بعد دوستم با من تماس گرفت و گفت که توصیه من نظر او را در مورد خودش و کارش تغییر داد و آن روز با مشتری هایش تماس گرفت و اکنون دارد کار می کند و پول در می آورد.

14. منطقه ای را انتخاب کنید که تحمل به کار شما آسیب می زند.

یک منطقه قابل تشخیص را انتخاب کنید که می دانید مصالحه آنها را حفظ می کند. مهم ترین قسمت آن را انتخاب کنید و مصمم باشید که بر آن عنصر خاص غلبه کنید.

زمینه هایی را که از خود راضی هستید اولویت بندی کنید و سپس با قاطعیت بر روی یکی از زمینه هایی تمرکز کنید که غلبه بر آن بیشترین موفقیت را برای شما به ارمغان می آورد. همیشه ابتدا سخت ترین کارها را انجام دهید. خودتان را به چالش بکشید تا سخت‌ترین بخش‌های کار را انجام دهید و قبل از انجام هر کار دیگری با آن‌ها مقابله کنید.

15. برای تکمیل کار به خود فشار بیاورید

وقتی کار را شروع کردید، تا زمانی که کارتان تمام نشده است، کار را متوقف نکنید. با نظم دادن به خود برای شروع یک کار مهم و سپس پشتکار در انجام آن، پایه های یک زندگی کاری پایدار و هدفمند را می سازید.خود را مجبور کنید تا 50% آخر کار را انجام دهید. این بخشی است که رضایت آن از سایر بخش‌های کار ارزشمندتر است.

شگفت‌انگیز و گاهی غم‌انگیز است که برخی از افراد برای شروع کار بر تحمل کاری خود غلبه می‌کنند اما هرگز آن را به پایان نمی‌رسانند. با نزدیک شدن به پایان کار، به دنبال دلایل و بهانه های بیشتری می گردند تا 5 یا 10 درصد آخر کار را رها کنند. به همین دلیل است که اکثر پایان نامه ها و پایان نامه ها هرگز تکمیل نمی شوند و به دوره های کارشناسی ارشد و دکتری کامل نمی رسند و مدرک علمی کسب می کنند. این امکان وجود دارد که فردی پس از سال ها تحصیل در دانشگاه انصراف دهد زیرا 5 یا 10 درصد آخر کار را بدون اخذ مدرک انجام نداده است.

شما می توانید نشاط، رضایت و لذت تکمیل را تنها زمانی تجربه کنید که آن را کامل کنید. با تکمیل جزئیات نهایی، احساس آرامش و موفقیت خواهید داشت. مغز با ترشح اندورین طعم شیرین شادی و سعادت را در افراد حس می کند. البته این احساس تنها زمانی امکان پذیر است که کار را 100% کامل کنید.

(من مقاله را پیشنهاد می کنم تعریف موفقیت و اصول موفقیت در زندگی ادامه مطلب

16. سرعت کارها را افزایش دهید

سرعت برای موفقیت ضروری است. تمایل به انجام سریعتر کارها به معنای راه رفتن سریع، حرکت سریع، تایپ سریع و انجام کارها سریع و حرکت به جلو است. برای تسریع در کل عادت خود آگاهانه تصمیم بگیرید. اگر بتوانید سریعتر کار کنید، به طرز باورنکردنی کارهای بیشتری انجام خواهید داد. در واقع، اگر بتوانید به تدریج خود را مجبور به کار سریعتر کنید، به احساس جادویی «جریان تجربه» دست خواهید یافت. هنگامی که به این “جریان” دست یابید، حس اعتماد به نفس و شایستگی بالایی را تجربه خواهید کرد. وقتی وارد این «جریان» شوید، می‌توانید حجم کاری خود را در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به حالت عادی افزایش دهید.

با دقت و حساب شده زندگی، کار و ریتم گام های خود را به گونه ای تنظیم کنید که به طور منظم آن تجربه “جریان” را ایجاد کنید که کلید دستیابی به موفقیت های مهم در زندگی شما است. همه افراد واقعاً مؤثر به طور منظم از این جریان اسرارآمیز انرژی استفاده می کنند. این حس با افزایش آگاهانه سرعت عملیات و حفظ آن سرعت تا زمان برخاستن، مانند هواپیما که از زمین بلند می شود، فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر