5 راهکار برای از بین بردن عادت های بد


عادات آنها آموخته شده اند، بنابراین شما می توانید آنها را فراموش کنید. هر چیزی که بتوان یاد گرفت را می توان فراموش کرد. اگر می خواهید زندگی خود را در مسیر جدیدی هدایت کنید، ابتدا باید لنگر عادت های بدی را که شما را در حال غرق شدن نگه می دارند بردارید. نکته کلیدی این است که هدف خود را آنقدر بزرگ و ارزشمند انتخاب کنید که بر میل شما برای ارضای سریع غلبه کند. برای آن به یک برنامه جدید نیاز دارید. موارد زیر بازی را به نفع شما تغییر خواهد داد.

1. سلاح های مورد نیاز را تعیین کنید

به لیست عادت های بد خود نگاه کنید. سلاح هایی را برای از بین بردن هر عادت شناسایی کنید. چهار کلمه بزرگ چه کسی، چه، کجا و چه زمانی در قلب عادات بد قرار دارند. مثلا:

آیا احتمال دارد جلوی دیگران پرخوری کنید؟

آیا زمان خاصی از روز وجود دارد که احساس می کنید باید چیزی شیرین بخورید؟

بدترین عادات شما چه احساساتی را تحریک می کنند، از جمله استرس، خستگی، تحریک پذیری، عصبی بودن و بی حوصلگی؟

چه زمانی این احساسات را تجربه می کنید؟ با کی هستی، کجایی و چیکار میکنی؟

چه موقعیت هایی عادات بد شما را آشکار می کند؟ هنگام رانندگی؟ هنگام ملاقات با پدرشوهر یا مادرشوهر؟ همایش ها؟ اجتماعات اجتماعی؟ از نظر جسمی احساس ناامنی می کنید؟ ضرب الاجل؟

نگاه دقیق تری به روال خود بیندازید. وقتی از خواب بیدار می شوید معمولا به چه چیزی فکر می کنید؟ وقتی در زمان استراحت قهوه یا ناهار هستید به چه چیزی فکر می کنید؟ وقتی بعد از یک روز کاری طولانی به خانه می رسید چه می گویید؟

دوباره دفترچه یادداشت خود را بیرون بیاورید و سلاح های خود را یادداشت کنید. این عمل ساده به تنهایی هوشیاری شما را بسیار افزایش می دهد. اما این تمام ماجرا نیست زیرا همانطور که قبلاً گفتیم، افزایش آگاهی نسبت به یک عادت بد برای ترک آن کافی نیست.

(من مقاله را پیشنهاد می کنم 16 راه برای مقابله با اهمال کاری ادامه مطلب

2. خانه گهواره ای

اگر می‌خواهید قهوه را رها کنید، قهوه‌ساز را جمع کنید و کنار بگذارید و قوطی قهوه را به همسایگانتان بدهید. اگر می‌خواهید هزینه‌ها را کاهش دهید، تبلیغاتی که به ایمیل یا تلفن همراه شما می‌آیند را مسدود کنید. اگر می‌خواهید سالم‌تر غذا بخورید، کمدها را از همه تنقلات خالی کنید. این به نفع همه اعضای خانواده است. از شر هر چیزی که عادت های بد شما را فعال می کند خلاص شوید.

3. تغییر دهید

دوباره به لیست عادت های بد خود نگاه کنید. چگونه می توانید آنها را تغییر دهید تا اینقدر مضر نباشند؟ آیا می توانید آنها را با یک عادت سالم جایگزین کنید یا آنها را دور بریزید؟

برخی از افراد دوست دارند بعد از غذا شیرینی بخورند، اما می توانید دسر خامه ای پر کالری را با یک دسر کم کالری مانند انواع توت ها جایگزین کنید.

دوستم هنگام تماشای تلویزیون تنقلات چرب و نمکی خورد. مثلا یک کیسه بزرگ چیپس بدون اینکه متوجه شود می خورد. بعد متوجه شد که چیزی که دوست دارد خرد کردن چیپس زیر دندانش است. او تصمیم گرفت این عادت بد را با هویج و میوه جانشین کند. او همان حس خوشایند را داشت و رژیم غذایی اش سالم بود.

یک نفر هر روز 7 تا 8 لیوان نوشابه می نوشید. سپس لیموناد، آبلیمو یا آب پرتقال تازه را امتحان کنید. بعد از مدتی متوجه شد که نیازی به آب میوه ندارد و به جای آن فقط آب نوشید.

این را تمرین کنید تا ببینید چه رفتاری را می توانید جایگزین، حذف یا حذف کنید.

(من مقاله را پیشنهاد می کنم نقل قول های انگیزشی موفقیت ادامه مطلب

4. تسهیل

برخی افراد وقتی می خواهند وارد استخر شوند این کار را به تدریج انجام می دهند. آنها قبل از غوطه ور شدن کامل تا زانو در آب می روند، سپس به آرامی وارد آب می شوند. برخی دیگر می دوند و در آب شیرجه می زنند. نمی توان گفت کدام بهتر است، اما از نظر عادات، گزینه اول ممکن است مناسب تر باشد. شاید بهتر باشد گام های کوچکی برای حذف برخی از عادت های مزمن و ریشه دار خود بردارید تا کار را ساده کرده و به تدریج حذف کنید. شاید چندین دهه است که این عادت ها را تکرار و تقویت کرده اید، پس بهتر است به خودتان زمان بدهید تا ذره ذره آنها را حذف کنید.

5. از روی آن بپرید

همه مردم مثل هم نیستند. برخی از محققان دریافته‌اند که وقتی تعداد زیادی از عادات بد را به یکباره تغییر می‌دهند، تغییر سبک زندگی برای برخی افراد آسان‌تر است. به عنوان مثال می توان با نخوردن غذاهای پرچرب، ورزش بیشتر، پیاده روی و استفاده کمتر از اتومبیل، علاوه بر استفاده از تکنیک HIA برای کاهش اضطراب، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داد. شما باید استراتژی خود را پیدا کنید.

(من مقاله را پیشنهاد می کنم 19 گام برای موفقیت با آنتونی رابینز ادامه مطلب

نتیجه!

تغییر ناگهانی یک عادت بد در کوتاه مدت ممکن است زمان بر یا بسیار دشوار به نظر برسد. اما به محض اینکه بدن از طریق فرآیندی به نام تعادل حیاتی خود را با محیط در حال تغییر وفق می‌دهد، کار آسان‌تر می‌شود و معمولاً می‌توانیم خیلی سریع از نظر جسمی و روحی با شرایط جدید سازگار شویم.

گاهی اوقات ورود آهسته و محتاطانه کار نمی کند. شما باید به داخل استخر بپرید. برای هر عادتی، بهتر است از خود بپرسید، “کجا می توانم راحت باشم و کجا باید آن جهش بزرگ را انجام دهم؟”

مدیر فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه مطالب بیشتر